Monday, May 4, 2015

ביקורת על Secret Room Jerusalem - המרדף אחר המליון

הביקורת המלאה לפניכם. בשביל סיכום, גללו לסוף העמוד.

נסענו לטיול קצר בירושלים ליד שוק מחנה יהודה, למצוא חניה וללכת לאכול משהו לפני החדר. מכיוון שזה היה ביום שישי בצהריים, הכל היה עמוס לעייפה בהמוני אנשים ולא ממש הצלחנו למצוא את עצמנו שם. לאחר שסיימנו את עניינו, העיפו אותנו מהחניון והיינו צריכים לחפש חניה אחרת, הגענו סוף סוף אל החדר, בבניין גדול בקומה ראשונה שהיה קל לזהות עקב הלוגו הענק שמודפס על החלונות מצידם החיצוני בחזית הבניין. אחרי הסבר קצר, הדלת אל חדר חשוך במיוחד נפתחה, ונזרקנו פנימה (בעדינות).

האווירה בחדר הזה היא מהאינטנסיביות בהן נתקלנו בחדרי בריחה. העלילה מצויינת, התפאורה מתאימה וההתקדמות בעלילה לפי שלבים מכתיבה קצב מהיר עם הרגשת התקדמות תמידית. כמות החידות היא יחסית גדולה וגם אם חלקן מרגישות לא קשורות לעלילה, רובן הגדול כן, כשמורגש בצורה מאוד חזקה הנסיון להכניס אותך לתוך הסיפור, ולא בצורה מלאכותית. החדר הוא מקבילי בחלקו ולינארי בחלקו, תלוי באיזה שלב של הסיפור אתם נמצאים.

סיימנו את החדר ב45 דקות ונתקענו לא מעט על רמז ששכחנו שכבר ראינו אותו עד שנתקלנו בו שוב במקרה. החידות הן חכמות ומעניינות ורובן הגדול חידות פיזיקליות המגובות בשימוש חכם באביזרים שבחלקם לא נתקלנו עד היום. צריך לחשוב הרבה מחוץ לקופסה. הסיפור חזק ואפשר להרגיש אותו כבר מהכניסה לחדר ועד ליציאה מהחדר ובמהלך כל התהליך תוכלו להרגיש את האדרנלין זורם והמוח פועל.
לא מומלץ לאנשים עם בעיית ניידות.

סיכום:
הדירוגים הם מ1 עד 5.
רמת קושי - 4 - חדר לא קל, אבל לא מאוד קשה. החידות לא פשוטות ויש הרבה מהן.
הוגנות - 4 - המשחק הוגן ברובו. יש שם כמה חידות בהן הקשרים לא ברורים מההתחלה ולפעמים צריך לנחש את ההקשרים (לא את הפתרונות כמובן).
חידות - 4 - החידות ברמה גבוהה וצריך לחשוב מחוץ לקופסה.
תמה - 5 - התמה בחדר הזה חזקה ואינטנסיבית. אפשר להרגיש את הסיפור מהכניסה ועד היציאה מהחדר.
נטול ציד מפתחות* - 3 - יש ציד מפתחות. הוא אמנם לא שולט בחידות של החדר אבל הוא חלק משמעותי מהמשחק.
תלות בידע קודם - עברית ברמה נמוכה יחסית.



מחיר לארבעה: 320 ש"ח

עיר: ירושלים


במשפט: חדר מעניין, לא פשוט ועם המון עלילה ואינטנסיביות. 








* ציד מפתחות - חיפוש מפתחות או חפצים אחרים בצורה אקראית בחדר וללא הכוונות ע"י סריקה שיטתית של כל דבר בחדר. אמנם הניקוד הוא גבוה על פחות ציד מפתחות אבל זה עניין של טעם ויש אנשים שאוהבים את הריגוש שבלמצוא דברים בחדר. מתאים במיוחד לילדים שיתקשו עם החידות אבל יאהבו לחפש דברים בחדר.

No comments:

Post a Comment