Wednesday, April 8, 2015

ביקורת על Exit Game - גביע האש

הביקורת המלאה לפניכם. בשביל סיכום, גללו לסוף העמוד.

לראשונה יצאנו מהעיר בשביל חדר בריחה ונסענו לאשדוד בשביל לבקר ב Exit Game. רק לאחרונה הם פתחו את החדר השני שלהם - "זכרון גורלי". אבל אנחנו אוהבים ללכת לדברים לפי הסדר ולכן ניסינו את "גביע האש".

כשהגענו לאשדוד, נכנסנו לבניין גבוה (עם חניה ליד!) ועלינו במעלית אל החדר הראשון מאלו שהיינו בהם שלא היה בקומת קרקע. המקום מעוצב יפה ומטופח ונראה מאוד מזמין ומקצועי.

גביע האש הוא חדר גדול מאוד (אולי אפילו הכי גדול שהיינו בו) שמעוצב בסגנון הארי פוטר. מהלבנים על הקירות וסמלי הבתים השונים, הכל משדר תמה מאוד חזקה. כמו ברוב החדרים, מעל הדלת יש שעון שסופר את הזמן אחרונה ומוזיקת רקע בווליום נמוך. מצד שני חשוב לדעת שאין צורך להכיר את העולם של הארי פוטר בכלל בשביל לעבור את החדר הזה. בניגוד לתמה החזקה, אין הרבה סיפור רקע והחדר עצמו הוא מבוסס חידות הגיון שמפוזרות בחדרים.

בניגוד לשאר החדרים, הפעם לא הלך לנו טוב. יצאנו כעבור 53 דקות. זה לא בגלל שהחדר היה לא הוגן, אלא בגלל שבאמת הלך לנו פחות טוב. נתקענו על שטויות ועל מפתח אחד שלא נמצא, לא משנה כמה חיפשנו. בדיעבד המקום של המפתח היה מאוד ברור ומאוד נגיש, כמו כל שאר הדברים בחדר הזה. מצד שני, כמות החידות בחדרים היא לא גדולה מאוד ביחס לגודל החדר, אבל די גדולה ביחס לחדרים אחרים. כל החידות מאוד חכמות ומעניינות - כולן עשויות בצורה נקיה וטובה והמקום כולו מרגיש מאוד מקצועי. מאוד אהבתי את איך שהרמזים לחידות ניתנים לכם בצורה הדרגתית עד לחלק האחרון בו הכל נפתר באמצעות כל מה שמצאתם.

סיכום:
הדירוגים הם מ1 עד 5.
רמת קושי - 4 - יותר קשה מחדר סטנדרטי, אבל לא בהרבה. החידות חכמות מאוד.
הוגנות - 5 - המשחק מאוד הוגן. יש רמזים להכל והכל פועל בצורה מאוד נקיה.
חידות - 4 - חידות מורכבות ומעניינות מכל מיני סוגים.
תמה - 4 - נהדר. החדר מרגיש כמו חדר הארי פוטר אוטנטי ועם זאת, אין צורך בידע על העולם שלו.
נטול ציד מפתחות* - 4 - קצת ציד מפתחות. רוב הדברים לא מוחבאים במקומות מוזרים והזויים מדי, אבל יש כמה דברים קטנים שצריך לא לפספס.
תלות בידע קודם - עברית ברמת מילים בסיסיות. עברית או רוסית ברמת משפטים פשוטים. הכרת תזוזת הכלים בשחמט.



מחיר לארבעה: 270 ש"ח באמצע השבוע, 330 בסוף שבוע
עיר: אשדוד

במשפט: חכם ומאתגר. מומלץ. ולמי שאוהב את הארי פוטר, בכלל.

הזמן עכשיו



* ציד מפתחות - חיפוש מפתחות או חפצים אחרים בצורה אקראית בחדר וללא הכוונות ע"י סריקה שיטתית של כל דבר בחדר. אמנם הניקוד הוא גבוה על פחות ציד מפתחות אבל זה עניין של טעם ויש אנשים שאוהבים את הריגוש שבלמצוא דברים בחדר. מתאים במיוחד לילדים שיתקשו עם החידות אבל יאהבו לחפש דברים בחדר.

No comments:

Post a Comment