Monday, April 20, 2015

ביקורת על צופן הברון - מטמון הברון

הביקורת המלאה לפניכם. בשביל סיכום, גללו לסוף העמוד.

טיול בצפון! צופן הברון נמצא ממש על המדרחוב היפהפה בזכרון יעקב. הגענו שעה מוקדם יותר כדי להסתובב קצת באיזור וזה היה שווה את זה. הרבה אנשים רגועים, ילדים מסתובבים, בתי קפה מפוזרים לאורך המדרחוב. אם לא הייתם שם, אני באמת ממליץ לנסות.

החדר נמצא בקומה שלישית במקום נגיש והוא חדר כפול. חדר כפול הוא קונספט בו נבנים שני חדרים זהים באותו המקום כך ששתי קבוצות יכולות להתחרות אחת בשניה, מי יוצא מהר יותר.
בלובי בדרך כלל ישבו שתי קבוצות, שתיהן עומדות להכנס לחדרים הדומים ויקבלו את הנאום המקדים לכניסה לחדר, בזמן שהם יושבים בחדר נקי, מעוצב ומלא במשחקי מחשבה קטנים.


לחדר יש סיפור נחמד שנאחז בשורשים של זכרון יעקב, אך עם זאת, התמה שלו לא חזקה במיוחד והגודל הפיזי שלו לא גדול. כדי לפצות על זה, החדר מלא בכל טוב. מספר מאוד גדול של חידות הגיון, מחשבה וגם כמה חידות פיזיקליות מפוזר בכל החדר המקבילי הזה וכל אחת מהן שונה, חכמה מאוד ומרתקת. מצד שני, הרמזים מכוונים אתכם בצורה מאוד ברורה לצעד הבא כל פעם (אם תצליחו להבין את ההכוונות והרמזים כמובן). בגלל כמות החידות הגדולה, החדר יחסית קשה ומומלץ למי שאוהב חידות, שיחק במשחקי בריחה במחשב או כבר היה בחדר כלשהו בעבר. אבל אנשים כאלה יהנו מהחדר בצורה קיצונית.


הפעם סיימנו את החדר ב38 דקות. בניגוד לכל חדר אחר שהיינו בו, בו שעה שלמה הרגישה כמו עשר דקות, הפעם הרגשנו כאילו היינו בחדר שעה וחצי - ובצורה הכי טובה שאפשר - בגלל שהיה כל כך הרבה מה לעשות, הרגשנו כאילו הזמן נדחס. יצאנו עם המון אנרגיות ולא הפסקנו לדבר על החוויה במשך כל הנסיעה בחזרה לתל אביב ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לחדר הבא!

סיכום:
הדירוגים הם מ1 עד 5.
רמת קושי - 4 - קשה מהרגיל. המון חידות הגיון.
הוגנות - 5 - המשחק מאוד הוגן. יש רמזים להכל והכל פועל בצורה מאוד נקיה.
חידות - 5 - חידות מאוד מעניינות ומאוד טובות.
תמה - 2 - אין יותר מדי סיפור רקע או תמה למקום. האביזרים בחדר ברמה גבוהה.
נטול ציד מפתחות* - 5 - אין באמת ציד מפתחות. גם אם יש משהו שצריך למצוא בלי הכוונה, הוא לא מוחבא בצורה קיצונית.
תלות בידע קודם - עברית או אנגלית ברמת מילים בסיסיות (אפשר לבקש מראש גרסה בעברית או אנגלית).



מחיר לארבעה: 360 ש"ח באמצע השבוע, 390 בסוף שבוע
עיר: זכרון יעקב

במשפט: קשה ומאתגר במיוחד. מדהים למי שאוהב חידות הגיון חכמות.

הזמן עכשיו0722-409004



* ציד מפתחות - חיפוש מפתחות או חפצים אחרים בצורה אקראית בחדר וללא הכוונות ע"י סריקה שיטתית של כל דבר בחדר. אמנם הניקוד הוא גבוה על פחות ציד מפתחות אבל זה עניין של טעם ויש אנשים שאוהבים את הריגוש שבלמצוא דברים בחדר. מתאים במיוחד לילדים שיתקשו עם החידות אבל יאהבו לחפש דברים בחדר.

No comments:

Post a Comment