Tuesday, April 28, 2015

ביקורת על Quest & Quest - The Dark Side Of The Art

הביקורת המלאה לפניכם. בשביל סיכום, גללו לסוף העמוד.

במנחם בגין בבניין צידי יושב המשרד של קווסט & קווסט בקומה השלישית של בניין נטול מעלית. אז אמנם יש קצת טיפוס במדרגות אבל זה בהחלט שווה את זה. כשאנחנו הגענו לשם, עדיין היה ריח טרי של צבע והמקום היה לא מספיק מואר ונטול כסאות אבל הובטח לנו שעד הפתיחה הרשמית כבר הכל יהיה במקום ויהיה מרחב אירוח שאפשר לשבת בו ולעבור את ההדרכה. מכיוון שזה היה החדר התשיעי שלנו עד היום, כבר לא טרחו לתת לנו את ההסבר הקבוע וישר נכנסנו אל החדר.

האווירה בחדר מצמררת. כבר מרגע הכניסה הסיפור מתחיל להכנס לכם לעורקים והעיצוב הייחודי והלא סטנדרטי של החדר מוביל למסקנה הבלתי ניתנת לערעור שזהו לא חדר רגיל. החידות בחדר מסודרות בצורה מקבילית והן לא פשוטות בכלל - קשות אפילו. כמות החידות היא יחסית גדולה וכולן הגיוניות ומתחברות בצורה יוצאת דופן. הסיפור והעלילה מתקדמים ככל שאתם חושפים יותר ויותר פרטים על הסיפור ופותרים חידות. יש לי עוד הרבה מה להגיד על החדר הזה אבל אני לא רוצה להרוס את ההפתעה.

עברנו את החדר ב42 דקות ונתקענו ממש מעט על זה שהיינו בטוחים שלא צריך לעשות משהו שבסוף התברר שכן היה צריך. סתם שטות שלנו. מצד שני היינו תקועים על זה ממש מעט זמן - החדר עצמו הוא באמת חדר ארוך ומלא בחידות. החידות בחדר מחולקות בצורה יפה לחידות מחשב וחידות פיזיקליות ולפעמים אפילו שילוב של השתיים ורובן מסוג שלא יצא לנו להתקל בו במקומות אחרים, שזה מאוד מעניין, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שבעלי החדר כמעט ולא היו בחדרי בריחה אחרים לפני שהם החליטו לפתוח את שלהם.
החדר מחובר בצורה חלקה והחלקים שלו ברובם עובדים בלי יותר מדי בעיות (אני מניח שהבעיות הקטנות פה ושם יתוקנו במהרה, בכל זאת הגענו בסוף של תקופת הרצה).

סיכום:
הדירוגים הם מ1 עד 5.
רמת קושי - 5 - חדר קשה. החידות לא פשוטות ויש הרבה מהן.
הוגנות - 5 - המשחק הוגן. אין משהו שצריך לנחש אבל לפעמים לא פשוט להבין מה הולך לאיפה בלי לחשוב על זה טוב.
חידות - 5 - חידות מעניינות מאוד ומושקעות. לא קל בכלל.
תמה - 4 - סיפור רקע מעולה, אווירה טובה והרבה הפתעות סיפוריות מצויינות.
נטול ציד מפתחות* - 2 - יש מעט מאוד דברים שצריך למצוא שזרוקים פה ושם.
תלות בידע קודם - אנגלית ברמה של מילים בסיסיות.



מחיר לארבעה: 360 ש"ח (כרגע הוא 288 ש"ח עם מבצע השקה כללי של 20%)

עיר: תל אביב


במשפט: חדר קשה, מעניין ואווירתי. מומלץ מאוד ובמיוחד לשחקנים מנוסים.








* ציד מפתחות - חיפוש מפתחות או חפצים אחרים בצורה אקראית בחדר וללא הכוונות ע"י סריקה שיטתית של כל דבר בחדר. אמנם הניקוד הוא גבוה על פחות ציד מפתחות אבל זה עניין של טעם ויש אנשים שאוהבים את הריגוש שבלמצוא דברים בחדר. מתאים במיוחד לילדים שיתקשו עם החידות אבל יאהבו לחפש דברים בחדר.

No comments:

Post a Comment